Schrijfstijl

Eigentijds taalgebruik

Iedereen is online. Het internet is doorgedrongen in alle facetten van ons leven. Daarom is het essentieel dat mensen met een gerust hart online zijn. Zorgeloos online. En dat geldt voor iedereen. Daarom schrijven wij onze teksten zodanig dat ze toegankelijk zijn voor iedereen. Gewone taal voor gewone mensen. Helder en zonder poespas. Menselijk, maar wel professioneel. Geen ‘u’ maar ‘je’. Dichtbij met eigentijdse woorden en korte, actieve zinnen in.

Communiceren vanuit vertrouwen

Hoe weet de klant dat onze organisatie onafhankelijk is? Je straalt een onafhankelijke positie uit door met je klant te communiceren vanuit vertrouwen. Daarom stellen we ons gelijkwaardig op ten opzichte van onze lezer en zijn we meedenkend en oplossingsgericht. Zo weet een klant dat wij betrouwbaar en integer zijn.

Maak het de lezer makkelijk

Een schrijfstijl die professioneel en persoonlijk is, vraagt om meer dan alleen heldere woorden en zinnen. Maak het daarom je lezer zo gemakkelijk mogelijk. Wat wil hij weten? Zet de belangrijkste boodschap voor hem bovenaan en beperk je tot inhoud waar hij écht iets aan heeft. De structuur van de tekst is optimaal lezersgericht: gebruik opsommingen en een stappenplan bij praktische onderdelen.

Inspirerende en uitdagende titels

Een goed voorbeeld van het verschil dat je woordkeus kan maken op de omslag van een onderzoeksrapport. Welk voorbeeld nodigt meer uit om te lezen?